32.1 C
Athens
Thursday, July 10, 2025

Το τεράστιο κλίμα απογοήτευσης οδηγεί σε αθρόες παραιτήσεις προσωπικού

Πρέπει να διαβάσετε

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Νο. 47

Αθήνα, 19 Μαρτίου 2024

Το τεράστιο κλίμα απογοήτευσης
οδηγεί σε αθρόες παραιτήσεις προσωπικού

Συνάδελφοι,

Ο Σύλλογος Προσωπικού Alpha Bank έχει αποδείξει έμπρακτα όλα αυτά τα χρόνια ότι η κυρίαρχη πολιτική του είναι ο αξιόπιστος διάλογος με τη Διοίκηση της Τράπεζας και κυρίως οι μεγάλες τομές στην εργασία μας χωρίς αγκυλώσεις και ιδεοληψίες.

Είμαστε υπερήφανοι για τις μεγάλες αλλαγές που έγιναν τα τελευταία χρόνια σε μεγάλα ζητήματα όπως είναι η νέα μορφή αξιολόγησης, η σύγχρονη μορφή εξέλιξης του προσωπικού που βασίζεται σε διαφανείς διαδικασίες και αξιοκρατικά κριτήρια, το πλαίσιο προστασίας από τη βία, την παρενόχληση και τον εργασιακό εκφοβισμό.

Αν όμως εμείς σταθερά πιστεύουμε το πόσο σημαντικά είναι τα παραπάνω, αντίστοιχα σήμερα έχουμε τη βεβαιότητα ότι η Τράπεζα με μια μοναδική ελαφρότητα και σε πολλές περιπτώσεις με ένα αποκρουστικό πρόσωπο υπονομεύει ό,τι θετικό έχει γίνει (π.χ. ακόμη και για τη λειτουργία των βαθμίδων ποτέ δεν έγινε από την Τράπεζα ουσιαστική παρουσίαση).

Με αποσπασματικές πολιτικές που δεν έχουν συνέπεια, συνέχεια και προοπτική δημιουργήθηκε ένα κλίμα γενικής απογοήτευσης στο σύνολο των εργαζομένων της Τράπεζας.

Κάθε Διεύθυνση είναι μία Τράπεζα μέσα στην Τράπεζα. Ο συντονισμός και η καλλιέργεια ενός κλίματος που δίνει όραμα και προοπτική υποχωρεί μπροστά στην εφαρμοσμένη πολιτική κάποιων στελεχών που μόνο στόχο έχουν την περιφρούρηση του δικού τους Διευθυντικού δικαιώματος αδιαφορώντας για τη συνολική προσπάθεια.

Αυτή η εικόνα αντανακλάται στο σύνολο του Προσωπικού. Οδηγεί στη μανία επιδίωξης του χαμηλότερου κόστους που εκ των πραγμάτων σημαίνει χαμηλότερη ποιότητα υπηρεσιών και σύμφωνα με την έρευνα της KPMG με τίτλο Customer Firstτελικός κριτής είναι ο πελάτης αφού το βασικό ζητούμενο γι’ αυτόν είναι το όραμα της εταιρίας, το κοινωνικό αποτύπωμα, η μείωση του κόπου και του χρόνου, η συναισθηματική σύνδεση και η προσωποποιημένη πληροφόρηση. (Θα άξιζε να δούμε μια έρευνα ικανοποίησης πελατών).

Όλες οι έρευνες δείχνουν πως:

“Όσο πιο καλές συνθήκες επικρατούν σε μία επιχείρηση τόσο μεγαλώνει το αίσθημα ικανοποίησης και μόνο τότε οι εργαζόμενοι κάνουν το extra mile”.

Γι’ αυτό εξάλλου δημιουργήθηκε παγκοσμίως η ΝΕΑ ΣΥΜΒΑΣΗ που αλλάζει την εργασιακή κουλτούρα και εστιάζει πραγματικά στους εργαζόμενους.

Οι σύγχρονες επιχειρήσεις κατανοούν και ικανοποιούν τις διαφορετικές ανάγκες και επιθυμίες με σκοπό να κρατήσουν ευχαριστημένο και αφοσιωμένο το προσωπικό τους.

Παλαιότερα υπήρχε το παραδοσιακό μοντέλο: “προσφέρω αμοιβή με αντάλλαγμα την εργασία χωρίς βαθύτερες ανάγκες και στόχους εργαζομένων”.

Η πανδημία όμως επιτάχυνε τις αλλαγές στους χώρους εργασίας και αυτό οδήγησε στην εμφάνιση αυτού που ονομάζεται “σύμβαση Thrive ή σύμβαση ευημερίας.

Αυτή η προσέγγιση βασίζεται στις αρχές του σκοπού, της ισότητας και τη θέληση για ένα εργασιακό περιβάλλον υγιές που ταιριάζει στις προσωπικές τους αξίες και βελτιώνει τη συνολική τους ευημερία.

Αυτό αναζητούν οι νεότεροι εργαζόμενοι, ιδίως αυτοί της Gen Z που είναι πρωτοπόροι, που θέλουν αλλαγή εργασιακής συμπεριφοράς και ενδιαφέρονται για τη βιωσιμότητα και την κοινωνική ευθύνη.

Αυτό ανάγκασε τις σύγχρονες επιχειρήσεις να επανεξετάσουν τον τρόπο με τον οποίο κρατούν τους υπαλλήλους τους ικανοποιημένους και αφοσιωμένους. (έρευνα Manpower Group).

Αυτό όμως είναι κοινή πεποίθηση ότι δεν το βρίσκουν στη δική μας Τράπεζα.

ΟΙ ΝΕΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ακόμη ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΠΡΟΣΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΑΡΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΧΡΗΜΑΤΙΚΟ ΟΦΕΛΟΣ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ.

Ας μην προβληματίζονται λοιπόν για τις αθρόες παραιτήσεις στην αρμόδια Διεύθυνση που πιστεύει ότι οι πάντες είναι ευτυχείς, ότι φταίει ίσως το άνοιγμα της αγοράς ενώ η Τράπεζά μας προσφέρει ασφάλεια, όραμα και σιγουριά.

Δηλαδή «Με τον ήλιο τα μπάζω, με τον ήλιο τα βγάζω, τι έχουν τα έρμα και ψοφάνε;»

Η παραπάνω παροιμία αναφέρεται σε άστοχες ενέργειες που έχουν καταστροφικές συνέπειες.

           Η ΑΙΤΙΑ ΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΙΤΗΣΕΩΝ ΕΙΝΑΙ:

Ο διαχωρισμός των εργαζόμενων, η καθήλωση του εισοδήματος του 80% του προσωπικού, η προσπάθεια επιβολής μιας πολιτικής που χωρίς κανόνες και όρια προσπαθεί να μειώνει συνεχώς τις αποδοχές με παράνομους συμψηφισμούς επιδομάτων, η ανεξέλεγκτη καταπάτηση του ωραρίου με τεχνάσματα και σε πολλές περιπτώσεις η απάνθρωπη συμπεριφορά για την αντιμετώπιση σοβαρών προβλημάτων υγείας οδηγούν στην υποτίμηση, τη μειωμένη παραγωγικότητα και ως τελικό αποτέλεσμα ενισχύουν το φαινόμενο της “αθόρυβης παραίτησης”.

Πρόσφατα δημοσιεύθηκαν τα αποτελέσματα της πλατφόρμας Παραγωγικότητας Slack για το βαθμό εμπιστοσύνης του εργαζόμενου στην Επιχείρηση και μάλιστα με ηλικιακές διαβαθμίσεις.

Η έρευνα καταλήγει: Τα χαμηλά επίπεδα εμπιστοσύνης του εργαζόμενου στην επιχείρηση αποτελούν το μεγαλύτερο πρόβλημα.

Αν το 25% αισθάνεται ότι δεν εμπιστεύεται την επιχείρηση τότε μιλάμε για αποτυχία της εταιρίας.

Αλήθεια όμως ποιο να είναι άραγε το ποσοστό στην Τράπεζα μας;

Τέλος καταλύτης είναι το Παγκόσμιο βαρόμετρο Εμπιστοσύνης της Edelman Trust Barometer που καταλήγει:

“Μόνο οι ικανοποιημένοι εργαζόμενοι αναλαμβάνουν τη δημόσια υπεράσπιση της επιχείρησης, είναι πιστοί, αφοσιωμένοι και αποδοτικοί.

Η εμπιστοσύνη χτίζεται σ’ ένα εργασιακό περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ εργαζομένων και διοίκησης με παραγωγικές διαφωνίες και ανοικτό διάλογο”.

Τα παραπάνω διαφέρουν από τη δική μας πραγματικότητα. Διαφέρουν από πολιτικές που δεν χαρακτηρίζονται ως ανθρώπινες π.χ. όταν ένας εργαζόμενος αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα υγείας και ζητά μια ορθολογική μετάθεση η προτροπή της Τράπεζας είναι συμβουλευτική για την (παρα)ιατρική θεραπεία του προβλήματος.

 

Συνάδελφοι,

Όλα όσα περιγράφουμε δεν τα ανακαλύψαμε σήμερα.

Δύο χρόνια παλεύουμε αθόρυβα και μεθοδικά να σώσουμε ό,τι σώζεται. Εξαντλήσαμε κάθε περιθώριο καλόπιστου διαλόγου.

Αυτό που εισπράττουμε πλέον από παντού είναι ένα συντριπτικό κλίμα απογοήτευσης που ενέχει απρόβλεπτους κινδύνους.

Αυτό το κλίμα ερμηνεύουμε και γι’ αυτό κάνουμε έκκληση στη Διοίκηση της Τράπεζας να το αλλάξουμε.

Εμείς δεν πυροβολούμε τα πόδια μας.

Εμείς θέλουμε να κάνουμε Restart που θα έχει ως αποτέλεσμα την ενίσχυση της εμπιστοσύνης των εργαζομένων στην Τράπεζα μας.

Αυτό επιτυγχάνεται μόνο με:

  • Ανθρώπινη και αξιοπρεπή συμπεριφορά
  • Εργασιακή ασφάλεια
  • Δίκαιες αμοιβές και παροχές
  • Καλλιέργεια οράματος

Μία σύγχρονη επιχείρηση διαμορφώνει ένα τέτοιο περιβάλλον που λειτουργεί προδραστικά για ένα μοντέλο αφοσίωσης, που βασίζεται σε αξίες και οράματα για το μέλλον και είναι ελκυστικό για τα νέα ταλέντα.

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΤΑΣΟΣ ΓΚΙΑΤΗΣ          ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

Τελευταία νέα